HAFTANIN KİTABI

 "İşte siz Avrupa’da bu sayede şeker yiyorsunuz."

    Voltaire(1694-1778), Candide adlı dev yapıtında Rousseau’nun da savunduğu “İyimser Felsefe” kuramını eleştirmiştir. Kitabın ana karakteri olan Candide saf ve dünyadan habersizdir; fakat Candide, dünyanın değişik yerlerine yolculuklar yaparak, hayal ettiği dünyanın huzur ve mutluluk içinde olmadığını görür. Aşk ve felsefenin aynı anda işlendiği bu yapıtı kitap köşemize taşıdık. Candide'yi okurken sizler de dünyayı onunla birlikte dolaşacaksınız.

   Her hafta yenilenecek olan Kitap köşemize Candide’den bir alıntıyla devam ediyor ve iyi okumalar diliyoruz...


   Candide Surinam’da karşılaştığı, sol bacağı ve sağ eli olmayan bir zenciyle konuşur.


   Candide: “Hey yüce Tanrım! Bu korkunç durumda ne yapıyorsun?”


  Zenci: “Efendim ünlü tüccar Vanderdendur’u bekliyorum.”


  Candide: “Seni bu hale sokan Vanderdendur mu ?”


  Zenci: “ Evet Efendim. Burada gelenek böyle, giysi olarak bize yılda iki kere bezden bir don verirler, şeker fabrikasında çalışırken parmağımızı değirmen taşına kaptırırsak elimizi keserler; kaçmak istersek bacağımızı biçerler. Ben bu iki belaya da uğradım. İşte siz Avrupa’da bu sayede şeker yiyorsunuz.”

 
Divit Atölyesi | Baş Üstü Edebiyatı